
leren presenteren voor een virtueel publiek – met een VR-bril – lijkt minstens zo effectief te zijn als voor een echt publiek. Dat blijkt uit het onderzoek dat Stan van Ginkel van Hogeschool Utrecht uitvoerde onder studenten.
De studenten gaven hun presentatie met behulp van op maat gemaakte software, waarbij een virtueel publiek reageert op de prestaties van de presentator. De eerste resultaten zijn positief: studenten ervoeren de feedback van de VR-bril als ‘gedetailleerd en analytisch’.
Het onderzoekstraject is onderdeel is van een innovatieprogramma van HU-Instituut Archimedes, waar studenten worden opgeleid tot leraar in het middelbaar en voortgezet onderwijs. De komende tijd wordt de software doorontwikkeld.
Van Ginkel doet met twaalf professionals al langer onderzoek naar de mogelijkheden om virtual en augmented reality te gebruiken in opleidingen.
Bron:emerce.nl
Meer weten over Virtual Reality?
Bekijk onze nieuwe website voor meer informatie over Virtual Reality Learning
U kunt ook direct contact opnemen voor vragen met Dennis van Heerden, onze Virtual Reality specialist
Onze contactpersonen

Dennis van Heerden
Mede-eigenaar Good Work
Bachelor of Education (BEd)
Manager opleidingskundige oplossingen
Manager organisatieontwikkeling
Manager Blended Action Learning
Kwaliteitsmanager
dennis@good-work.nl
+(31)6-48 17 29 44
Onze laatste tweets
- Twitter berichten importeren...